Zespół psychologiczno-pedagogiczny

Godziny pracy (aktualizacja 6.01.2019)

PN WT ŚR CZ PT
Pedagog:
Grażyna Małkowska-Zaczkowska
g.malkowska@sp143.waw.pl
9.00-12.00
s. 48
12.00-16.30
s. 48
12.00-16.30
s. 48
12.00-16.30
s. 48
10.00-12.30
s. 48
Pedagog:
Dorota Buczek-Kolanko
d.buczek@sp143.waw.pl
9.30-12.00
s. 48
9.00-13.00
s. 30
14.30-16.00
s. 30
9.00-13.00
s. 30
14.00-16.00
s. 30
10.30-16.00
s. 30
8.00-9.00
s. 48
10.00-11.30
s. 48
Psycholog:
Marta Gralewska
m.gralewska@sp143.waw.pl
12.30-16.00
s. 48
8.00-12.00
s. 48
7.30-12.30
s. 48
7.30-13.00
s. 48
11.30-15.30
s. 48
Pedagog terapeuta:
Hanna Jaruszewska
h.jaruszewska@sp143.waw.pl
8.00-14.00
gab. terapii pedagog.
8.00-14.00
gab. terapii pedagog.
10.00-16.00
gab. terapii pedagog.
8.00-13.00
gab. terapii pedagog.
8.00-12.00
gab. terapii pedagog.
Logopeda:
Bożena Adamczyk
b.adamczyk@sp143.waw.pl
7.30-9.30
s. 30
7.30-15.30
s. 30
7.30-13.00
s. 30
7.30-9.30
s. 30
7.30-11.00
s. 30

Pedagog

Pedagog szkolny uzupełnia, pogłębia i rozszerza działalność dydaktyczno-wychowawczą prowadzoną przez nauczycieli. Koordynuje także akcję udzielania pomocy uczniom w formie dofinansowywania posiłków oraz przyznawania stypendiów i zasiłków szkolnych. Organizuje i prowadzi zajęcia wynikające z realizacji Programu Szkolnej Profilaktyki. Prowadzi indywidualne rozmowy z uczniami i ich rodzicami; wspiera ich w trudnościach związanych zarówno z nauczaniem jak i wychowaniem. Podejmuje działania interwencyjne zgodne z obowiązującymi w szkole procedurami.

Jeśli:

  • czujesz, że nikt Cię nie rozumie
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
  • masz problemy rodzinne
  • znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać
  • chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
  • chciałbyś z kimś porozmawiać
  • chciałbyś pomóc komuś a nie wiesz, w jaki sposób możesz to zrobić
  • masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić

– w gabinecie pedagoga szkolnego możesz liczyć na pomoc. Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

W ramach swojej pracy pedagog szkolny współpracuje z takimi instytucjami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy szkoły, jak:

  • Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne
  • Ośrodki Pomocy Społecznej właściwe dla miejsca zamieszkania uczniów
  • Poradnie Zdrowia Psychicznego
  • Sąd Rejonowy – Wydział Rodzinny i Nieletnich
  • Policja
  • Straż Miejska
  • Straż Pożarna
  • Karan
  • Ogniska i świetlice socjoterapeutyczne

Trwa kolejna edycja programu stypendialnego im. Jana Pawła II. Utalentowani uczniowie, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej, mają szansę na pomoc. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie programu.

Psycholog

Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach.

Głównym zadaniem psychologa jest opieka psychologiczna nad uczniami poprzez wsparcie i pomoc psychologiczną oraz poradnictwo. Uczniowie i rodzice mogą liczyć na pomoc w rozwiązywaniu problemów, uzyskać fachową poradę lub  informacje o innych instytucjach i organizacjach pomagających dzieciom i rodzinie.

Drogi Uczniu, mogę Ci pomóc, jeżeli:

– czujesz, że nikt cię nie rozumie,

– nie radzisz sobie z nauką,

– masz problem i potrzebujesz pomocy lub rady,

– dokucza Ci samotność,

nie układają się Ci kontakty z kolegami i koleżankami,

– chcesz podzielić się swoim sukcesem, radością, pomysłem.

Drogi Rodzicu, zgłoś się do psychologa szkolnego, gdy:

– niepokoi Cię zachowanie twojego dziecka,

– potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,

– masz pytania, wątpliwości i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić,

–  chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach.

Rodzice uczniów, którzy chcą skorzystać z pomocy Poradni Psychologiczno–pedagogicznej proszeni są o kontakt z mgr Joanną Kardaś, psycholog opiekującą się naszą szkołą z ramienia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4, Warszawa ul. Mińska 1/5, tel. 228102029.

Ważne i ciekawe artykuły, broszury i inne publikacje

NASZA SZKOŁA WŁĄCZYŁA SIĘ W KAMPANIĘ FDN, która pokaże, jak rozmawiać z dziećmi o trudnych sprawach.
Podstawowym narzędziem jest model GADKI – rozmowy na temat kilku prostych zasad, które pomogą ochronić najmłodszych.

G – Gdy mówisz „nie”, to znaczy „nie”
A – Alarmuj, gdy potrzebujesz pomocy
D – Dobrze zrobisz, mówiąc o tajemnicach, które Cię niepokoją
K – Koniecznie pamiętaj, że Twoje ciało należy do Ciebie
I –  Intymne części ciała są szczególnie chronione.
Zobacz również filmik „GADKI z psem” gdzie w prosty i przyjazny sposób przedstawione są zasady GADEK.

 

Dopalacze – jak chronić przed nimi nasze dzieci

Zapraszamy do przeczytania broszury o bardzo aktualnym temacie dopalaczy.

Rozmiar tekstu
Kontrast
%d bloggers like this: